Monday, September 27, 2010

Fikapaus

Vinny ponken är sjuk och en av fröknarna rekommenderade att jag skulle ta med honom till vårdcentralen. Jag gjorde det och stod i kön, väntade sedan i en annan kö, Vinny började kräka i en påse, det va en rätt tuff morgon för en sjukling. Eftersom rådgivningen stängdes när vi stod i kö, gick jag och haffade en sjuksköterska som sa att alla läkarna va på fika. Jag sa Vinnys symtomer och hon sa det självklara att jag borde träffa en doktor... Hon märkte nog att jag började bli otålig och hon gick sen för att fråga en doktor om min situation. Jag såg henne prata med en doktor, dem gick förbi tittande på mig. Jag väntade. Dem gick förbi igen och pratade om att dem skulle fika. Då fick jag fnatt, men dem försvann innan jag fick tag i dem, så jag lämnade spypåsen mitt på bordet och gick därifrån. Nu sover pojken och han blir nog frisk ändå utan en läkares hjälp. Vad jag ser ner på alla läkare, dem som inte lyckas bli en riktig läkare på sjukhuset, saknar livsglädje och har ingen vilja att hjälpa som en doktor ska göra. En sjuksköterska ska kunna medicinska termer och kunna se en vanlig förkylning, men hon va kanske bara en praktikant, hon såg lite förvirrad ut när jag sa att Vinny hostade mycket och han har varit så här i flera veckor. Totalt hopplösa!

Dagens lärdom, se till att inte dö när en doktor har fikapaus för då får du förmodligen inte någon hjälp.

1 comment:

Sandra said...

haha det var sannerligen ett bra dagens visdom :)

men herregud att de är så kyliga!! :(

verkar som att man måste ringa in och boka tid hur sjuk och akut det än är!

"hej jag håller på att få en hjärtattack vilken dag kan jag komma?" :P