Saturday, April 21, 2007

Tänker Högt För Mig Själv

Har en del tankar om man kan börja ett förhållande genom att vara otrogen. Dunfjäder tyckte inte så och tog inte relationen på allvar och gjorde saker som han senare ångrade. Jag kunde inte förlåta eller glömma, istället blev jag bara ledsen och arg. Jag förstod inte förut att kvinnor kunde stanna med någon som va otrogen i ett förhållande, dem säger att det är för barnen, men vad är det riktiga orsaken? Vad är skälet till att kvinnor/män är kvar i ett förhållande med någon som man inte kan lita på? Eftersom jag inte tror att kärlek existerar, finns inte svaret:
"- För att jag älskar honom/henne.".
Vad är det egentligen för svar? Vet man inte vad man ska säga så är det det enda man kan skylla på? Jag säger att det beror på för att man är svag och feg.

Lögner, besvikelser, otrohet, tårar, märken... saker som man kommer gå igenom i ett dåligt förhållande. Jag har en del erfarenhet i det där och vad har det gjort mig till? En svag liten dum naive flicka, som ser äldre ut än vad jag är? Vafan! 30?? Hur kan man tro att jag är nära 30!?!!? Skitsamma... jag känner mig dum som är en "vill lösa våra problem" tjej.

Det går ändå neråt för oss, varför kan jag då inte roa mig lite? Det slutar med att alla är sårade och arga, men vad händer med bebisen? Barnet i förhållandet lider inte just nu, men barnet kommer inte må bra av att se sina föräldrar lida.

Vad händer med barnet om förhållandet slutar?
Jag har inget svar på det. Jag vet inte. Han är för ung för att resa med mig. Fadern kan inte ta hand om honom själv, inte ens en hel dag. Vad händer med bebisen? (Efter några sekunder kom jag fram till...) Han får helt enkelt vara med mig och jag får göra så det fungerar. Jag klarar allt.


Varför är jag fortfarande i det dåliga förhållandet om jag kan klara av allt?

(fortsättning följer)

1 comment:

Anonymous said...

jag lever med ett scitzo...