Monday, May 7, 2007

Diskussion

Vad är rädsla?

Jag har aldrig varit rädd för döden, är nog för att jag inte har något här som är speciellt.
Våldsamma onda varelser är skrämmande, kanske för att jag inte tycker om att ha ont eller att få fula sår.


Bara med ett särskilt utseende kan skrämma mig. Deras ögon piercar in i min själ och...

Daniel hoppar in:

Rädsla är när man känner sig hotad... det är en adrenalinförhöjande försvarsreaktion =)
Kan vara mycket härligt, t.ex. när du åker någon häftig ride på lisse, kroppen blir rädd då den
tror att den utsätts för livsfara, och det pirrar i magen... man får en rush
man kan vara rädd för att förlora något man värderar, eller någon man älskar... det är en mindre rolig rädsla, men nödvändig, annars skulle man inte värdera eller uppskatta nåt man hade.


- " Om man inte är rädd att förlora det, betyder det inget..."

VAR rädd för döden, men frukta den inte...
Döden är det definitiva slutet (kanske), du får ingen andra chans, är det inte lika bra att göra
det mesta och bästa av den chansen du har, här... nu ?
Och du har nåt som är speciellt här...människor som uppskattar dig, en familj... många har inte
det, och det är nåt av det mest värdefulla du kan få...

Jag känner likadant om vissa monster med äckligt piercande ögon....som hugger tag i mig, på
insidan...det finns ett fåtal som jag någonsin sett, men när jag ser dom, så sitter dom kvar
länge...det går inte att sova med ljuset släckt, det är för sent, dom har redan huggigt sig fast!

------------------
Jag kan käfta emot honom, men jag orkar inte. Man kan inte få stopp på honom när han har börjat prata.

1 comment:

Anonymous said...

hehe... :-P