Wednesday, May 30, 2007

Förbannade Gubbjävel

Mordförsök, stöld beskyllning, lögner, svek...

Hur ond kan en så gammal man vara?

Han har "bett" om pengar av hans egna barn för att åka iväg på en resa till en såkallad död kvinna på andra sidan jorden. Det är otroligt att en kvinna kan dö om och om igen flera gånger. Jag är förvånad av att hon inte dog då när han sa hon låg i dödsbädden för 5år sen. Att han alltid gör samma resa varje år med sina barns pengar. Tänker han inte att deras barn har egna familjer och till och med barnbarn. Själv tycker jag att han borde ruttna och dö ensam, men den sega gubben är självisk och rädd. Jag skulle aldrig förlåta honom för att ha gjort en massa saker som han vägrar att erkänna att han har fel.

Gubbar kan se snälla och rara ut, fast skenet bedrar, man ska särskilt akta sig för dem.

Hur länge till ska vi stå ut med gubbjävlen?

Men på andra sidan finns det en en bra förklaring på allt galet han gör. Han är kanske senil och gammal, han har möjligt en dödslängtan för hans liv suger helt enkelt. Jag tror att han har varit med om första världskriget eller så har han levt med skiten efter första världskriget, fast han har varit med om andra världskriget och det påverkar livet en del, och han har växt upp med andra värderingar som gör honom till en av skithögarna som jag har pratat om. Jag förstår att han har haft det svårt, fast han har ingen rätt att vara en störd gubbe resten av hans sug liv. För en gångsskull kan han vara osjälvisk och göra något gott i livet. Jag säger att han kan bättra sig eller dö i frid, så vi andra kan vara glada.

No comments: