Friday, August 17, 2007

Besvikelse

Drömmannen är en besvikelse. Drömmen blir till en mardröm. Att han kan fortsätta att göra mig besviken och sårad. Jag kanske låter okänslig när jag säger att jag hoppas att han blir lika sårad och besviken när jag spelar med i hans lilla lek.

Undrar om det finns någon som är en bättre "match" för mig?

Även med alla hans fel, kan jag inte tycka mindre om honom, för att han är så jäkla smart, och han håller mig alert, alltid på vakt. Men lite besviken blir jag i slutändan.

Jag är glad, men sårad.
Varför underskattar han mig?
Kan han inte värdera mig som jag är värd?

Det som sårar mig mest är att någon nära mig säger att jag ljuger för dem, när jag inte gör det. När jag försöker förklara, står det still i huvudet av chocken för att ha blivit kallad för lögnare.

Hur ska jag komma över detta?

Jag är i väntan på någon som ska göra mig lycklig.

5 comments:

Anonymous said...

äh lägg av att låta som offret här, hade du inte vart en sådan bitch så hade du inte utsatts för sånt här. hade man kunnat lita på dig och du haft ett uns av integritet eller moral...

Anonymous said...

men trots alla dina extrema brister, har vi klarat oss såhär långt, fast går du över gränsen igen så är det slut. jag tycker om dig med, emot mitt bättre omdöme...varför gör jag det ?
är det så att vi passar varandra på nåt vrickat sätt, som du säger, eller är jag bara dum ?

LillEva said...

man kan inte gå och drömma om något bättre när man har gjort sitt beslut.. har man bestämt sig så har man.. that´s it.. man måste ta sina beslut med konsekvenserna.. om det inte funkar så får man fixa det.. gräset är inte grönare på andra sidan

LillEva said...

har du tänkt på att du kanske inte så mycket bättre själv.. att din andra hälft tycker att DU är en besvikelse? döm inte andra när du inte är bättre själv

LillEva said...

man ska inte vänta på att någon ska göra en lycklig.. man har lyckan i sina egna händer.