Sunday, January 6, 2008

Ironisk Historia

Jag vet inte hur jag ska börja, men vi alla har blivit missledda. När vi trodde att det hette överreagera, känslomässig eller något med psykiska problem, så va det hela tiden "kines".
Hur kan man ha haft så fel?

Det va bara "kines" och det är vanligt. Djur, människa, växt, allt är detsamma. Man är en "kines".

Hur fick jag informationen?

Man kan tro att det är från någon som är rasistisk, när jag menar med det är det någon korkad, och vad jag menar med korkad menar jag outbildad, och det kan stäcka sig till lantis, som såklart är en fördom och jag är medveten om det. Fast nej, detta är inte från någon sådan person.

Personen är utbildad, och frågan är inte vem det är, vad är människans problem med att vara "kines"?
Påvilket sätt kan det bli något dåligt?
Dåligt uppväxt?
Vad är din historia?

Tänk på nästa gång att när du reagerar så är du bara en "kines", inget ovanligt med det, hela världen är det också.

En typisk kines

No comments: