Thursday, March 1, 2007

Ormen

Hur vet man när en vän är en vän?
  • Man är pålitlig
  • Man är snäll
  • Man är trogen
  • Man kan prata om vad som helst
  • Man försöker ge råd
  • Man lyssnar
Äsch listan är lång, men detta är ungefär bas regler.

Jag kan säga att en som jag trodde var en ny kompis inte va en utmärkt vän. Men alla behöver inte gilla mig, fast det betyder inte att man kan snacka skit om mig när den personen inte känner mig, och särskilt efter en spårvagnsresa hemåt tillsammans. Ormen har varit väldigt aktiv på sistone, han har inte bara varit efter mig, han är efter en gammal vän till honom. Man kan inte missförstå situationen. Han har slaktat sin egen vän för att han vill ha hans väns flickvän. På en skala, hur elakt är det? Han börjar att vara vänlig med flickvännen och vinner hennes förtroende. Sedan börjar Ormen säga otrevliga saker om sin vän. Visst tror hon inte på Ormen, hon litar fullständigt på sin älskling. Men vad kan man säga? Detta är en hemsk triangeldrama. Nästan som en dålig såpa. Hur kan detta sluta?

Fortsättning följer.

No comments: